topbella

Jumaat, 19 Ogos 2011

Usah Bersedih Lagi

بسم الله الرحمن الرحيم
 
Salam mujahadah buat sahabat yang disayangi fillah.. Sungguhku tahu tika ini dirimu dilanda badai kekecewaan.. Ya, bukan semua yang kita impikan bisa kita perolehi.. Namun ku tahu dirimu punya semangat melalui duka kekecewaan.. Masih kah dikau ingat? Katamu, walau apa jua takdir yang ditentukan.. Dirimu takkan kecundang bisa melayari kehidupan ini dengan ketabahan.. Katamu lagi, apa yang telah terjadi merupakan pengajaran pasti ada hikmah bakal terungkai andai bisa terima ketentuan dengan keredhaan.

Sungguhku kagum dengan semangatmu yang tak pernah padam walau beribu badai mendatang.. Katamu, jangan berhenti sehingga loceng terakhir berbunyi. Hingga saat ini, masih ku pegang erat kata-katamu itu. Kata-kata azimat menjadi penawar saat diri lemas dalam ujian malah hampir putus asa mungkin.. Terima kasih sahabat yang disayangi.

Bagaimana keadaanmu sekarang wahai sahabatku? Masih adakah lagi sisa badai kekecewaan dalam hatimu? Impian dan harapan yang diimpikan berakhir tanpa dirimu sedar ia datang menghampiri.. Loceng terakhir telah berbunyi dan langkahmu jua telah terhenti. Moga gunung ketabahan bisa mengubati dirimu seperti kata-katamu dulu.

Teringat pertemuan kita sebelum dirimu berangkat pergi..
Waktu itu, dirimu ceria sekali bercerita tentang impian dan harapan.. walaupun perkara itu masih di awangan. Moga hatimu cekal dan sentiasa tenang.

Sungguh, Allah sangat menyayangi dirimu. Kekecewaan yang bertandang padamu saat ini merupakan tarbiah daripada Allah bagi hambaNya yang terpilih. Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Allah juga ingin menggantikan yang lebih baik untukmu. Yakinlah! Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.

Sahabat yang kucintai fillah..
Dirimu tidak keseorangan dalam melayari ujian kehidupan..
Dirimu masih punyai Sang Khaliq yang amat memahami dirimu..
DIA tidak pernah meninggalkanmu walau sesaat..
Sentiasa bersama dalam lena dan jagamu..
Sentiasa memerhatikan dirimu siang dan malam..
DIA ada, sentiasa ada..

Moga sinar bahagia muncul kembali
menghiasi dirimu dalam cinta dan redha Ilahi...



Allah sangat memahami diri kita, DIA lah Sang Khaliq.. Siapa yang lebih memahami dan mengetahui kalau bukan yang mencipta seperti barangan umpamanya, hanya mereka yang mencipta mengetahui keadaan sebenar barangan yang dicipta.   



0 ulasan:

Catat Ulasan

Silakan... Jangan segan-segan! ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Foto Saya
Lukluk Sofea
Johor, Malaysia
Salam Ukhwah ^_^ Semoga perkongsian ini bermanfaat... =)
Lihat profil lengkap saya