topbella

Selasa, 7 Ogos 2012

Ujian dan Pilihan

بسم الله الرحمن الرحيم

Semakin dewasa,
Semakin banyak ujian mendatang,
Semakin banyak juga pilihan yang harus dibuat.
Selepas satu ujian,
Ujian yang lain pula mendatang,
Selepas satu pilihan,
Pilihan lain pula menanti,
Tidak sampai setahun,
Pelbagai perkara terjadi,
Terkadang rasa lemah tak berdaya,
Terasa sesaknya jiwa,
Langkah semakin longlai tak bertenaga,
Moga kuat dan terus tabah,
Menghadapi ujian dan pilihan,
Moga ujian dan pilihan ini,
Menjadi jambatan buat hati,
Untuk belajar dan terus belajar,
Bergantung harap sepenuhnya pada-Nya.
Hingga hati tenang dan bahagia,
Walau beribu badai melanda.





Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu (Muhammad) tentang Aku, maka sesungguhnya Aku dekat. Aku kabulkan permohonan orang yang berdoa apabila dia berdoa kepada-Ku. Hendaklah mereka itu memenuhi (perintah)-Ku dan beriman kepada-Ku, agar mereka memperoleh kebenaran. (surah al-Baqarah: 186)

0 ulasan:

Catat Ulasan

Silakan... Jangan segan-segan! ^_^

Daisypath Friendship tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Foto Saya
Lukluk Sofea
Johor, Malaysia
Salam Ukhwah ^_^ Semoga perkongsian ini bermanfaat... =)
Lihat profil lengkap saya